Category
Architecture, Development, In detail - Υφές Συναρμογή, αρχιτεκτονική, κατασκευή, Κτίρια, μελέτη
About This Project

Συγκρότημα Εκπαίδευσης στην Παλλήνη

 

Το συγκεκριμένο έργο γίνεται με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων της σχολής «Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος» και τη δημιουργία νέων, σύγχρονων, πιο λειτουργικών χώρων, με όλες τις απαραίτητες υποδομές, έτσι ώστε το νέο ασφαλές εκπαιδευτήριο να εξυπηρετεί τις ανάγκες κάθε χρήστη και να πλαισιώνει την ταυτότητα του ιδρύματος.

Βασική αρχή του σχεδιασμού αποτέλεσε η λειτουργικότητα του νέου συγκροτήματος ως σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και ως προς την σύνδεση του με τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις των υπόλοιπων βαθμίδων εκπαίδευσης του εκπαιδευτηρίου στα γειτονικά οικόπεδα. Η αρμονική του ένταξη στο περιβάλλον, με σεβασμό στο φυσικό και ανθρωπογενές τοπίο και στην κοινή ιδιωτική κληρονομιά αποτέλεσε τον κύριο στόχο.

Το νέο εκπαιδευτικό συγκρότημα απαρτίζεται από το κτίριο Α και Β παρέχοντας τη δυνατότητα επέκτασης του σχολικού συγκροτήματος στο μέλλον. Το κτίριο Α τοποθετείται παράλληλα της κεντρικής οδού και συγκεντρώνει τους νέους χώρους διοίκησης του εκπαιδευτηρίου, σε ξεχωριστό κτιριακό όγκο, καθώς και τους χώρους διοίκησης του κτιρίου ως Σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Περιλαβάνει επίσης τους χώρους για τις ανάγκες του προσωπικού, οι οποίοι προσφέρουν ένα μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας ως προς το σχεδιασμό, ενώ η ανάπτυξη τους στο ισόγειο και στον α’ όροφο  εξυπηρετεί στον έλεγχο των μαθητών σε κάθε επίπεδο. Το κτίριο Β έχει σχήμα «Γ» και αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από αίθουσες διδασκαλίας οι οποίες  έχουν προκαθορισμένο μέγεθος  και ακολουθούν ένα είδος  τυποποίησης. Σημαντικό μέρος του συγκροτήματος καταλαμβάνεται από συνδετικές ενότητες (διάδρομοι) αλλά και βοηθητικούς χώρους που καθιστούν τη λειτουργία ενός σχολείου βιώσιμη.  Συνολικά το συγκρότημα διαθέτει δεκαπέντε(15) κύριες αίθουσες διδασκαλίας σε ισόγειο και α΄ όροφο και στο υπόγειο δέκα(10) βοηθητικές αίθουσες και εργαστήρια καθώς και άλλους βοηθητικούς χώρους, όπως βιβλιοθήκη, τραπεζαρία, λεβηστοστάσιο, αποθήκες, αρχείο κ.λ.π.

 

Επιλέχθηκε η χωροθέτηση των κτιριακών όγκων στο οικόπεδο σε σχηματισμό «Π», που ευνοεί στην δημιουργία ενός προστατευόμενου και ελεγχόμενου αύλειου χώρου εσωτερικά του οικοπέδου. Ο εσωτερικός αύλειος χώρος απομονώνει τους χρήστες από την όχληση του κύριου δρόμου, ενώ παράλληλα διαχωρίζει τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο πίσω μέρος του οικοπέδου εξασφαλίζοντας την ελεγχόμενη πρόσβαση σε αυτές και περιορίζοντας την μερική όχληση. Πιο συγκεκριμένα οι αθλητικές εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν ένα εξωτερικό ποδοσφαιρικό γήπεδο 5 x 5 και ένα εξωτερικό γήπεδο καλαθοσφαίρισης. Η συνολικά καλυπτόμενη έκταση είναι 800 τ.μ.

Οι όψεις διαμορφώθηκαν με βάση τη διασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών φωτισμού, αερισμού και σκίασης των χώρων με προδιαγραφές ογκοπλασίας, θέας και οργάνωσης των ακάλυπτων χώρων και της σχέσης τους με τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου. Eπιλέχθηκε μια κοινή μορφολογική αντιμετώπιση με αυτή του γειτονικού κτιρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλιστεί η ομοιογένεια του ύφους του εκπαιδευτηρίου συνολικά.

πελάτης:

Ιδιώτης

ημερομηνία εφαρμογής

2020-2021

κατηγορία:

Μελέτη & κατασκευή  επαγγελματικού χώρου